3 Eylül 2013 Salı

KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER



•    Kırmızı biber kanserle savaşta en büyük yardımcılarınızdan biridir. İçerisinde bulunan likopen kansere karşı oldukça etkilidir. Prostat, pankreas ve rahim kanseri bu kanser çeşitleri arasındadır.
•    Kırmızı biber antioksidan açısından oldukça zengindir ve kalp rahatsızlığı riskini azaltır.
•    Kolayca kilo vermenizi sağlar. bu sebzeler vücut sıcaklığını artırır ve oksijen gereksinimi yaratır. Bu sayede kilo vermek daha kolay bir hale gelmektedir.
•    Kırmızı biber içerisinde bulunan A vitamini gözlere ve bağışıklık sistemine iyi gelir.
•    B vitamini beynin gelişimi için oldukça önemlidir. Vücut metabolizmasını etkiler ve proteinin enerjiye dönüşümüne yardımcı olur.
•    E vitamini hücrelerde hasar görülmesini engeller ve bu sayede kanser potansiyelini azaltır.
•    Kırmızı biberde C vitamini ve potasyum da bol miktarda bulunur. C vitamini bağışıklık sistemini güçlendirirken potasyum kalp krizi riskini azaltır.



·         MALZEMELER :
·         Kırmızı biber ( Salçalık)
·         Buzdolabı poşeti
·         YAPILIŞI:
·         En önemli kısım, satın alırken biberleri etli ve düzgün şekillerde seçmektir.
·         Şekilsiz olan biberleri közlemek zor oluyor.
·         Biberleri güzelce yıkayalım.
·         Ocağı folyo ile kaplayınız.
·         Böylece ocak  çok fazla kirlenmiyor ve temizlemesi kolay oluyor.
·         Ben ocak üzerine konan Közlemeci kullanıyorum.
·         Her pazarda ve 1 milyoncu diye tabir ettiğimiz dükkanlarda bulabilirsiniz.
·         Sanıyorum fiyatı 4-5 lira civarında.
·         Ocağın altını çok harlı açmayalım.
·         Birden biberleri kavuruyor.
·         Orta hararetli ateşte biberleri çevirerek közleyelim.
·         Bazıları evdeki fırında veya çarşıdaki ekmek fırınlarında közlemeyi tercih ediyor.
·         Ben o tadı sevmediğim için ocak üzerinde közlüyorum.
·         Tabii bahçede mangal şansınız varsa onu tercih ediniz :)
·         Közlenen biberleri bir poşete alınız ve ağzını kapatınız.
·          5-10 dakika  bekletiniz.
·         Böylece soyma işi çok  daha kolay gerçekleşecektir.
·         Biberlerin kabuklarını, saplarını ve çekirdek yataklarını temizleyelim.
·         Soğumaya bırakalım.
·         Soğuduktan sonra  belli sayılarda buzdolabı poşetlerine paylaştıralım, havasını alıp ağzını sıkıca kapayalım !!!
·         Ben genelde 6 ' lı gruplar yapmayı tercih ediyorum.
·         Kahvaltılarda  peynirli ekmekler yapmak içinse büyüklüğüne göre 1-2 adet biberi poşetlere paylaştırıyorum.


·         SAĞLIKLA ...AFİYETLE...

Hiç yorum yok: