23 Kasım 2012 Cuma

Lahana Sarması

MALZEMELER

1 orta boy lahana
250 gr kıyma
1 su bardağı pirinç
2 orta boy kuru soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı biber salçası
7-8 dal maydanoz
Karabiber, tuz
Sıvıyağ
İç yağ

YAPILIŞI

   İlk olarak lahananın yapraklarını ayıralım. Bunları haşlayalım, soğumaya bırakalım. İçini hazırlamak için ilk olarak soğanı ince ince kıyalım. Sonra sırasıyla pirinçi, kıymayı, salçaları, maydanozu ve baharatlarını koyup yoğuralım. İsteyen bunu kavurarakta yapabilir, ben kıymalı yaptığım dolmaları kavurmadan yapıyorum daha lezzetli oluyor.Lahanaları  uzun şeritler halinde kesip içine harçtan koyup iki defa dolayıp kesiyorum, sonra tekrar kalan kısımdan devam ediyorum.
lahanaların yan kısımları açık kalsa bile pişince dağılma olmuyor. Bu şekilde yapınca daha fazla dolma çıkartmış oluyorum. Tencereye dizip, üzerine suyunu döküp (su dolmaların üzerinde görününceye kadar döküyorum.) yaklaşık 1 saat kadar kısık ateşte pişiriyorum.

   DOLMALIK LAHANA ALIRKEN YUMUŞAK VE BEYAZ OLMASINA DİKKAT EDİN.


Hiç yorum yok: