22 Ocak 2013 Salı

Filiz Akın’dan yemek kitabı

 
Filiz Akın’dan yemek kitabı

Yeşilçam’ın sarışın güzeli Filiz Akın, güzellik ve kansere karşı verdiği savaşı anlattığı kitaplarının ardından şimdi de yemek kitabı çıkarmaya hazırlanıyor.
Daha önce güzellik konusundaki sırlarını paylaştığı “Güzelliklere Merhaba” ve kanserle mücadelesini anlattığı “Hayata Merhaba” kitaplarını kaleme alan Türk sinemasının efsane oyuncusu Filiz Akın, yemek kitabı çıkarıyor. 40 yaşına kadar yemek yapmayı hiç bilmediğini anlatan Akın, Paris’e yerleştiğinde bu konuda kendisini geliştirdiğini belirtti. İsmine henüz karar vermediği kitabı için bu hafta Epsilon Yayınevi ile el sıkışmaya hazırlanan Akın, “Yemek yapmak müthiş bir sanat, çok sihirli bir şey. Genelde yemek yapmayı kadınlar evde annesiyle beraber öğrenir ama ben bunları hiç bilmiyordum. Annem beni mutfağa sokmazdı. İsterdi ki başkaları bana yemek yapsın. Sonra Paris’e yerleşince yemek konusuna merak sardım. Çok iyi şeflerden tarifler aldım, kurslara gittim. 15 - 20 sene bu konuda çok ciddi çalıştım” dedi.
‘Sefirelikte işime yaradı’
Eşi Sönmez Köksal’ın Paris Büyükelçiliği görevini yaptığı yıllarda yemek konusundaki birikiminin çok işine yaradığını söyleyen Akın, şöyle konuştu: “Paris’te sefirelik yıllarımda iyi yemek yapmak çok işime yaradı. Karar mekanizması olan insanlara ülkeni tanıtmana yardımcı oluyor. Çünkü ne kadar modern görünürsen görün kafalarında Türk kültürüyle ilgili farklı düşünceler oluyor.

‘Mönüler veriyorum’
Türk mutfağı dünyanın en güzel mutfakları arasında er ya da geç yerini alacak. Ben de bu konudaki bilgilerimi paylaşmak istiyorum. Benim kitabımın farkı şu; herkes tek tek yemek tarifi veriyor.
Ben başlangıç, ana yemek ve tatlı şeklinde mönüler vereceğim. ‘Akşama ne yapayım?’ sorusuna yanıt verecek tarifler olacak. 100 tarif hazır, aralarından 25 menü seçip onları kitaba koyacağım.”MAGAZİN SERVİSİ

Hiç yorum yok: